Monday, January 17, 2011

Aku Alpa...!!!

Wow!!! Dah masok 17hb baru nak wish HAPPY NEW YEAR!! Lambat sgt dah nih...tp..ade aku kesah?!cak..cak..cak..kikikiki..Aku Alpa!!

Di sebabkan kehidupan aku yg sgt indah..mbuatkan aku alpa pd keadaan sekeliling. Btol! Aku x hiraukan benda2 lain melainkan keluarga aku yg sgt2 aku kasihi. Masalah mmg ada..tp semua ye aku ketepikan. Yg penting aku bahagia! Sgt self fish kan!

2010 penoh dgn warna yg sgt2 menceriakan. Hubby..anak bujang..anak dara..wowww! Sempurna sungguh hidop aku yg pada dasar di mataNya..aku x layak untuk menerima kesempurnaan ini. Tp..Allah Maha Pengasih..cuma aku aje yg x kasihkan diri aku. Dah ler ibadat kurang...apatah lg untuk bermaksiat dgnNya. Hinanya aku! Ya Allah..ampunkanlah dosa2 hambamu yg sgt2 jahil lg hina ini! Azam Maal Hijrah & Tahun Baru ini..aku ingin membayar blk segala kealpaan aku. Masih ade ruang ker untuk aku? Insyallah..semoga Allah mberi peluang (peluang yg byk kali aku hampakan!) pd diriku.

2011 dtg mbawa bjuta kisah2 yg blom tentu akan mampu aku ikuti. Selagi terdaya..aku turutkan. Selebihnya..aku berserah! Tahun ni..azam aku untuk kuat bkerja..simpan duit byk2..& kurangkan
aktiviti melabur duit di kompleks2 yg sentiasa menunggu duit dtg dr aku! ;p (sebenarnya..aku bukan yer kaki shopping pon!). Aku dan hubby dah tetapkan matlamat untuk 2-3 thn yg akan dtg. Aper dia..biarlah rahsia! wakakaka... Btol..selagi x tetapkan matlamat dan hala tuju..selagi itu aku ikot sj arah tuju hidop. Kira klu jalan tu straight...straight aje ler aku ikot.. xde corner2. Dlm erti kata yg senang..Lurus Bendol! hihihihi..

Oh yer..sejak kehadiran anak dara nih..aku tlh menambah collum skill yg kosong..Aku dah pandai masak!! hihihi..Dulu jahil...skarang pro! Walaweh! Hormon masak memasak sgt kuat tarikan yer! Tu yg buat aku & hubby dok mkn aje keje yer. Dulu..hubby xde nak kesahkan sgt psl masak2 nih. Gas kat umah boleh tahan sampai 2 thn woo..!! Tu gas..blom lg beras! Sampai naik bkutu ler beras tuh! Since pregnant dah start sebok2 kat dapur. Siap buat kek lg! Hah ko! Skarang..tangan tu rasa gatal aje klu x pegang spatula! (Spatula = Sendok!). Disebabkan skill yg btambah ni ler yg buat aku & hubby dpt mencapai matlamat secara pelan2.

Well..ktorg skarang jual Nasi Lemak tau! Aku buat sambal..hubby buat nasi, msk telor, goreng ikan bilis & potong timun!! kikikiki..Buat masa skarang ktorg hantar dlm 100 bungkus tiap2 hari Jumaat dkt pakcik yg jual air tahu & kelapa kat depan opis dan 20 bungkus dkt kedai mama aku yg
kat Jln TAR tuh. RM 1 jerk. (Promote nih!!) Alhamdulillah..kadang2 abis semua..kadang ..bese ler..xde rezeki. Tak laku..sedekahkan aje dr mbazir. Selain tu..ktorg pon ade gak amik tuk katering. Boleh ler skit2. Rezeki anak2..hihihihi..

Suami yg sentiasa di sisi walau ape jua keadaan sekali pon - check!
Anak lelaki yg selalu memeningkan kepala tp dlm hati ade lanskap - check!
Anak dara yg ligat tp mcairkan aku dgn sengihan yer - check!
Sempurna x ? Alhamdulillah!

ADIOS AMIGOS!! CHOW!!

No comments: