Tuesday, August 17, 2010

Dairi Ramadan - Aku Yang Terbaekkk!!


Salam 7 Ramadan!

Well..sebenar yer..aku xde crite nak dicritekan. Tapi pas
al aku jeles ngan blog Ben Ashaari tuh..aku tulis gak kat blog nih! (kenkonon nak challenge Ben Ashaari! ) ;p By the way...wa suspek ler ngan Ben tuh. Hari2 ade jerk benda yg dia nak tulis. X kering ker haper idea dia tuh? Dah tu..cepat plak dia update blog. x keje aper??!! (kataku ngan nada jeles ade tempat!) kikikiki..For Ben Ashaari..All Da Best 4 U, Dude!!

Eemm...aku rasa mcm dah lama pose..tp ..lorr..br 7 hari jerk! Ni kes nak cepat raya yer nih! wakakaka.. Dah seminggu pose nih..kurang ler skit sakit kepala..sakit prot..dah maintain dowh! Klu x..kejap2 prot bunyik krukk..krekk.
.krukk..krekk!! (Sila angguk sbb aku rasa korunk pon mcm tu jugak!)

Saje ler aku nak tanye korunk lah..(saper yg baca blog merapu aku nih!)..korunk rasa..korunk tu..dah paling terbaek ker? X kira ler dr segi aper pon.
Klu aku ler..I'M DA BEST!! Kenapa aku puji diri aku sendiri..sbb aku tau..aku mmg yg terbaek! X kira ler..dr segi sbg anak ker..ibu ker..isteri ker..aku rasa mmg aku yg terbaek. Lantak korunk ler klu korunk ckp aku perasan. Ade aku kesah? cak..cak..cak..(no wonder Azwan Ali still tuff!)

Hidup kita bukan untuk memuaskan hati & perasaan org. Kita hidup untuk diri k
ita sendiri. Betol x? Mmg kekadang tuh..sgl keputusan yg kita buat..kita kena fikirkan keadaan sekeliling..tp..ape perkara pertama yg sebaik2nya kita fikirkan? Mesti kita fikir tuk kebaikan diri sendiri kan! Klu buat jahat pon..mesti pikir nak lepaskan diri dulu. Bukan self fish..tp..itu hakiki yer.

Sepanjang hidup aku nih..dah mcm2 yg aku lalui..zaman terang..zaman gelap..zaman blackout..ckp ler aper pon. Sume itu pengajaran hidup yg x ternilai. Disebabkan pengajaran itu ler aku buat pedoman untuk tumbesaran anak2 aku
yg semakin membesar. Aku pernah & byk mbuat kesilapan. KESILAPAN ADALAH GURU YANG TERBAIK DALAM HIDUP!! Tanpa kesilapan..kita takkan jadik yg terbaek! Dari kesilapan..aku mula mjadi anak yang baek tuk orgtua. Dari kesilapan..aku rebuilt back from miserable to wonderful life! Dari kesilapan..aku mjadi seorg isteri yg terbaek. Betol..sbb laki aku ckp..aku ler the best thing ever! Dari kesilapan..aku try so hard to be a best mom's!
Ape2 kerja pon..aku mesti nak selesaikan dgn penuh keunggulan! ;p Perfect gitu! Klu buat kenduri..x kira ler kenduri doa selamat ker..kenduri kawen ker..even..birthday party ker..yg keje yer melalui tangan aku..mesti aku buat sampai org ckp..WOWWW!! Alhamdulillah..aku diberikan oleh Allah..seorang suami yg amat memahami dan corak pemikirannya sama mcm aku. Yupp...and He's The Best Thing Ever Too!!

Klu boleh..aku nak jadik mcm Kimora Lee Simmons! Suka atau tak..aku tetap nak ckp yg AKU YANG TERBAEEKKKKKK!!!

Adios Amigos!! Chow!!

No comments: