Monday, August 16, 2010

Dairi Ramadan 1431H - Edisi Berbuka Puasa Lagi!

Ramadan...Ramadan..Ramadan..(mcm panggil nama adek aku plak!)

Amacam? Still ok lg x pose nih? Mak maintain nyah! kikikiki..padehal..dlm prot..krukkk..krakk!! Pening gak sbb tgh BF baby...so..segala hasil pemakanan aku..sume kena kongsi 2 org! Senang ckp..kira..aku nih jadik mesin masok mknn...si Zara tukang mkn aje! huhuhu...tu ler best yerk jadi baby nih! Tapi aku happy sbb Zara dekat sgt ngn aku.

Eemmm...oooo..nie edisi bbuka pose kan..so amacam ngan buka pose korang time cuti hari tu? Best tak? Bagi aku..best sbb..time2 gini ler dapat jumpa adek beradek yg x ramai mane pon! Tu ler..disbbkan kesebukan yg melanda ...time pose mcm ni ler yg boleh diharapkan tuk buat family reunion! Smlm..kat umah abah aku..dah mcm buffet kat hotel!! Yg meriah yer..cucu2 lah! Havoc! Tu blom lg..lepas bukak pose..laki aku buat main kuiz lg! Riuh ko! Yg penting..mak menang kuiz mlm td nokkkk!! (ni bukan psl kroni laki aku jadik juri yerk! aku yg jawab paling pantas..tangkas..& x t'agak2!!) ;p

Mlm sabtu plak..aku bukak pose kat umah ibu mertua ku..Cik Normah & Pak Wahab. Suasana kat sana meriah jugak tp..disbbkan kitaorg slalu jumpa..jadik..bg aku..sama aje. Lain ler kat umah abah aku tuh..sthn skali br leh kumpol. Duk bukan yer jauh mane pong! Kakak2 aku kat Bt Caves..aku kat Ampang...adek pompuan aku kat Pandan Indah..2 org adek bujang aku tuh..tinggal skali ngan org tua..tp..bab nak jumpa tu..sampai kena buat appointment ler! Ni..br 6 beradek..! ish..ish..ish..

Klu belah laki aku..dorang mmg rapat. Adek beradek 8 org...tu blom cucu2 lg. Klu bkumpol..sampai tkeluar dr umah ler! Penoh x hengat! Tp best aper..ramai2 gitu. Baru nampak meriah giler! Rumah kecik..sumbat ramai2 ..mcm gie bazaar ramadan! kikikiki... seronok! Klu kat umah abah aku tuh..rumah besau..org x ramai..tu yg rasa sunyi sgt2. sob..sob..sob..

Anywhere..ramadan tlh mbuatkan semua org gembira! Walaupon dlm keadaan lapar..tp..perasaan happy tu..mhilangkan semua perasaan lapor dan dahaga yg x hengat tuh!

RAMADAN MAKES OUR LIFE..BACK TO BASIC'S!!

ADIOS AMIGOS!! CHOW!!

No comments: