Thursday, August 12, 2010

Dairi Ramadan 1431H - Edisi Berbuka Puasa!

Salam Ramadan sume!!!

Langsung x terasa..dah puasa. Rasa ..mcm baru sgt pose thn lepas, kan? So..amacam? Best x pose kali nih? Macam aku..thn nih..meriah sgt. Akan aku pastikan..thn nih..aku dpt beraya sakan sbb..nak collect duet raya tuk Zara & Isqandar!!! wakaka..niat serong btol!


Anywhere..nak crite psl bukak pose semlm. Aku balik dari amik si bujang dari skolah..dah ler lambat. So..ingat beli aje ler juadah kat bazaar Bdr Baru Ampang tu aje. Tapi bile tgk jam..mmg x dan ler nak merayau carik makanan kat sane. Last2..try ler carik juadah kat kawasan umah aje. Puas ler pusing2 kat kawasan umah..lor...mane org jual mknn nih..xde?? ker..diaorg dah bungkus blk? huwaaaa.....Dah ler lg 15 minit nak bukak pose! x pueh ati..pusing lg skali carik mknn. Ade ler pakcik jual roti john..itupon..dah tinggal 1 aje. Beli aje ler..dari xde sbb nak buat bukak pose jerk.


Sampai aje umah..x byk crite. Letakkan zara kat walker...laki aku pon sebok kuarkan bahan2 nak msk. Aku sebok kacau air nak minum karang. blanggar2 bontot jugak ler! kikikiki..si bujang..tgk aje mummy daddy dia masak. Nak tolong..x tau. last2..keje dia jaga si Zara.
Nah...Sup kicap ayam cendawan..sayur kobis...peria goreng kunyit..telor dadar...kuah pecal & air rambutan!! Siap dlm 1/2 jam..dlm keadaan yg kelam kabot! But..it's fun tau!


Masa nak bukak pose tu..dok minum air ngan roti john tu aje..dlm ati..sayu gak klu bukak pose ngan menu yg sgt2 minimum nih! Itu ler..slalu bukak pose..juadah sampai melimpah ruah! Tapi..kejadian mlm smlm..buat aku insaf! Ini aku..yg slalu dpt mkn. cuba bayangkan..org x dpt mkn..bukak pose dlm keadaan yg sgt2 daif! Insaf..insaf...sob..sob..sob..


Ya Allah..aku amat...amat bersyukur padaMu!
Semoga Ramadan ini dapat menginsafkan aku yang amat jahil ini..Amin..

Happy Fasting!! ;p

Adios Amigos!! Chow!!

2 comments:

Saia Az said...

salam ramadhan , sorry eyh kalau da salah n silap , moga2 ramadhan kali ini membawa satu kenikmatan dan pengajaran yang baik serta di beri ganjaran pahala yang berganda-ganda daripada bulan2 yang lain , banyakkan pahala , kurangkan dosa :)

wongjowo said...

sama2 lah yerk!