Monday, November 2, 2009

Setelah sangappp...Part 4

Hasil kesangapan aku..maka..terjumpa ler berita nih..

Pondan Jepun dinobat tercantik dunia


HARUNA AI (kiri) dipakaikan mahkota kemenangan oleh pemenang 2007, Tanyarat Jirapatpakon di Pattaya

kelmarin.

PATTAYA - Seorang hos televisyen di Jepun, Haruna Ai menitiskan air mata apabila dimahkotakan sebagai pondan tercantik dunia di sini sekali gus menewaskan pondan tuan rumah yang sebelum ini terkenal dengan kejelitaan mereka.

Ai, 37, mengetepikan cabaran sengit 20 peserta lain termasuk dari Brazil, China, Singapura dan Amerika Syarikat (AS) dalam pertandingan Miss International Queen 2009 yang berlangsung di Pattaya iaitu pulau peranginan popular di Thailand.

"Saya amat, amat, amat gembira. Pondan di Thailand lebih bernasib baik kerana diterima masyarakat tidak seperti di negara kami (Jepun)," kata Ai yang tidak dapat menahan air mata selepas tiara pertandingan itu dipakaikan ke kepalanya.

Menurutnya, dia berharap agar orang ramai saling sayang menyayangi dan dapat menerima golongan itu tanpa sebarang prejudis.

Ai memenangi wang tunai AS$10,000 (RM34,125), penginapan selama setahun di sebuah hotel Pattaya dan baucar pembedahan kosmetik berharga AS$500 (RM1,700) selepas menewaskan dua naib johan iaitu peserta tuan rumah Karngsadal Wongdusadeekul, dan wakil Brazil, Daniela Marques.

Di Thailand, pertandingan ratu cantik melibatkan pondan dianggap serius seperti acara-acara tradisi lain.

Pertandingan yang berlangsung kelmarin itu disiarkan menerusi televisyen dan ditonton oleh berjuta-juta rakyat negara itu. - AFP

p/s : cun siottt!!!

No comments: