Friday, January 30, 2009

Curangkah Aku???

Emm...based pada tajuk aku nih..korunk agak2 btol ker aku tgh curang nih? Aku rasa...ya! Aku tgh curang..tp curang pada siapa?? Emm..subjektif ker word curang ni? Memang azali yer klu orang cakap curang...mesti bersangkut dengan hal2 perhubungan. Tak kira ler yg dah kawen ker..atau yg tgh bercinta sakan.

Tapi kes aku nie lain skit sbb...kecurangan aku nie amat2 diketahui oleh laki aku. Dan yg lagi pelik..laki aku sgt supportive dgn kecurangan aku nih! Wah...hebatkan laki aku nih?! Or..should everybody called him "DAYUS" ?? Ish...tak baik tau. Laki aku tu ler sebaik2 laki yg pernah aku kenali. Andai kater seribu tahun lagipon..aku tetap akan pilih laki aku tau! Serious!!

Emm..berbalik pada kecurangan aku skarang ni...tiap detik..ingatan aku tetap pada si"DIA". Ntah ler..jgnkan pd time realiti..time dlm fantasi (time tido daa..) pon aku dok termimpi2 si"DIA" tuh. Tiap kali aku teringatkan si "DIA"..mesti aku beritau dgn laki aku..Gentle tak aku? Aper reaksi laki aku? Emm..dia hanya senyum saja.

Makin lama..aku makin obses dgn si "DIA" nih. Pertama kali aku lihat si"DIA"..tros aku terpesona dgn kareakter yer. Blom lg dgn senyuman yer..lirikan mata yer..tiap2 bait ucapan yer...adus...memang sah aku tgh angau giler dgn si"DIA". Angau habis!! Tiap2 malam..aku mesti...mesti jumpa dgn DIA. Wajib! No xcuse! Sampaikan skarang laki aku tido keseorangan sementara menanti aku habis dating dgn si"DIA". Poor My darling!! Kalau sehari aku x bjumpa dgn DIA..aku rasa macam x lengkap lah hidup aku hari tu. Macam..something missing ler. Jiwa aku pon rasa mcm kosong ajer.

Tadi..aku baru baca blog member aku yg teringin sgt nak jadik isteri yg solehah! Kui..kui..kui..Kelakar plak rasa yer bile mengenangkan perangai dia yg 3 suku tu nak jadik isteri yg solehah! Hihihi..tp aku yakin yg dia memang boleh jadik seorang isteri yg btol2 solehah! Insyallah..aku harap aku pon blh jadik macam dia jugak.

Ehh..aku tgh curang nih! Sedang aku menaip nie pon..kat kepala otak aku nie..berlegar2 nama & wajah DIA. Aku nak tanye soalan bodoh nie...dan aku tau yg jawapan korunk nanti mesti rasa nak maki2 jer aku nih! (Aku dpt rasakan yer!!) BERDOSA X AKU?? kui..kui..kui..Aku ader tanye kat laki aku soalan bodoh nie..dan dia jawab.." Kalau u rasa berdosa...berdosa ler jadik yer!" eh..apa punye jawapan daa...Aku desak2 laki aku dgn soalan yg sama. Kali nie..dia sengih ajer. Lepas tu aku fed-up nak tanye lagi. Ni kira mcm aku dpt lampu hijau kuning biru merah ler. Jgn mare...laki aku sporting giler!

Mesti korunk tertanya2 ...saper ler yg dah buat aku curang dgn laki aku nih kan..well..bukan salah aku untuk curang..tp..DIA terlalu sempurna..malah..aku cuba jadikan laki aku macam si"DIA". Tak salahkan...klu korunk jumpa dia pon..aku ingat korunk pon angau jugak mcm aku. Betuullllll!!!! DIA sgt2 romantik...very protective..eemm..have a little bit of jelously..but he can controll it...very good listener..what else?? Ntah le..perfect yer DIA nih!! Rasa x sanggup aku nak kongsi ngan korunk. So..tak yah ler korunk tau saper DIA tuh. Nanti aku jeles!

ADIOS AMIGOS!! CHOW!!


2 comments:

fazemy said...

Ish kak wong..jgnla dimadukan bang utoh tu. Tak baek tau!

Siapakah si dia ni? Makanan kah yg kau rindui? Hik hik..Papun kdg apa yg kita nk tak semestinya kita dpt. Hargailah apa yg kita ada. Klw kita tak suka-ubah cara kita berfikir agar kita menjadi suka.

Pesanan ini di bawa khas kepada anda oleh ubat gigi colgate:-)

wongjowo said...

hihihi...tp kan nob...bile dah curang mcm nie..terasa muda blk tau! indah sesgt hidup nie...huk..huk..huk..