Friday, October 2, 2009

Gembira...Sedih...Gembira..

Dah lama aku x coret kat blog nih. Bz? bz jugak ler..bz bkebon kat FB!! kui...kui..kui..kemaruk siot! Bukan aku aje...laki..anak bujang aku pon kemaruk main bendalah ni! ? Farmville tu..dia pki mandrem cap aper huh? Aku nak jugak mandrem mcm tuh! kui..kui..kui..

Puasa dah berlalu...hari raya..kira dah berlalu jugak ler walaupon raya sebulan. Puasa sebulan..terasa hangat yer...raya seminggu..tu pon dah rasa muak. Btol...sana sini..makan aje keje yer. Sia2 plak rasa yer pose sebulan tuh! Bayangkan..prot dr flat blh jadik umah banglo 3 tingkat!! Haaa...besau x besau ler prot mboncit! Hihihihi.. Tapi raya nie..aku kureng skit. X tau pesal ntah. Kat GM pon dah byk kali aku luahkan yg raya nie..aku mcm xde semangat aje. Dah tua kot...tp yg aku seronok...aku dpt tolong si bujang aku buat collection duet raya! Yg tang ni..aku memang semangat abis! Aku plak yg naik syok! Hihihihi. Nie dah masok minggu ke-2 raya. Tiap2 minggu..ade aje mkn free! Best..tp penat! Penat bjalan..penat mkn...mcm2 penat ler. Yang paling best sepanjang raya nie.....akhir yer..dpt jugak aku pegi semayang raya buat pertama kali yer. Naper?? X percaya? Aku memang x penah gie semayang raya dlm seumur idop 31 thn nih! Dulu blom kawen..dok sebok kat dapor...dah kawen pon..still sebok kat dapor..thn nie aje yg aku x sebok kat dapor mcm thn sebelom yer..Lagipon..memang aku dah pasang niat..nak jugak gie semayang raya! Akhir yer..berjaya jugak aku! Tu ler kejayaan aku plg terbesar dalam menempuhi ramadan yang penoh dgn dugaan nih.

Alhamdulillah...aku..laki aku..& bujang aku..sume yer dpt pose penoh!! Klu x..bese ler org pompuan..ade aje cuti yer..laki aku pon..xde sakit2
time pose..klu x..lebur jugak pose tuh. Dan yg paling mbanggakan aku..bujang aku yg 7 thn tu..dpt pose penoh..sahur x tinggal..bangga tau! Tp..tu sume ade makne..hihihihi..sbg balasan..pose sehari..dpt sringgit! (Duet raya dia lebih dr pose sbln aku kasi!!) Dah ler tuh..plus bonus dpt beskal lg! Saper yg x nak oiii....tu ler pbakar semangat bujang aku tuh! (beskal tu aku blom beli lg..xde mase ler!!) Naik syok plak menaip..padehal..tp xde mood sgt! hihihihi.. ok ler..di kesempatan nie..Aku nak minta maap ler pd saper2 yg sudi baca blog aku yg ntah haper2 nih..klu buat open haus..panggil ler aku..bab mkn..aku memang dtg punye! wakakaka.. Maaf zahir batin yerkk...


* Rencana blog kali nie..aku dedikasikan tuk Cik Normah tuan tanah..hihihihi...Cik Normah..Ibu Mertuoku..yg sgt2 baek..walaupon mulut yer..cocet..cocet!! Sume lauk pauk..rendang ayam..rendang daging..nasi impit..kuah kacang..dia bekalkan dekat aku mase nak raya hari tu..(tu sbb aku dpt semayang raya!). Dia amat memahami dgn kemalasan tahap gaban aku nih! Lob U Cik Normah!


Adios Amigos!! Chow!!

No comments: